četrtek, maj 18, 2006

Ljubezen

Odgovor na vprašanje alternativke, zakaj sem mnenja, da je ljubezen sebična:

Ljubezen, še natančneje partnerska ljubezen, je že v osnovi sebična preprosto zato, ker je pogojena s stvarmi, ki jih od partnerja pričakujemo, želimo.

Če tega ne dobimo, postane ljubezen nesrečna.

Koliko ljudi dejansko ljubi, brez da bi v zameno zahtevali kar koli? Brez da bi postavilo vsaj en pogoj?

To nikakor ni sklepanje. To je dejstvo, ki pa je postalo tako običajno, da nihče niti ne pomisli, da je bistvo ljubezni skrito nekje drugje.

Šele takrat, ko ljubezen resnično ni pogojena z ničemer, je lahko nesebična. Več primerov le-te se najde pri t.i. starševski ljubezni. Pri partnerski pa je v ospredju še vedno sebičnost.

6 komentarjev:

PsY pravi ...

Se mi je zdelo, da boš.

TnT pravi ...

Jst nisem;)
Vsak do partnerja nima nekih zahtevkov.
Poleg tega če so že,ni nujno,da je to sebičnost.Kot ti dojemaš ljubezen in sebičnost po svoje,po svoje drugi dojemajo določene zahtevke.
Vsak ne postavlja pogojev.Pogosto je tudi,če so ti nedolžni,da se ljubezen razvija na njih.Pogosto se kasneje tudi razblinijo in ostane nekaj lepega,o čemer ni potrebno razpravljat,oba pa vesta zakaj gre.In se čutita.

Ja maš kr prav,osladen sem.;)

PsY pravi ...

Bodiva konkretna. Najbolj pogosta zahteva: ne varaj!

Mogoče je postavljena upravičeno, ampak je še vedno sebična. Princip: dokler bo tako, kot pričakujem jaz, te bom ljubil/a. In to težko pojmujem kot ljubezen. To se potem v ničemer ne razlikuje od tega, kar počnem sama.

Nedolžni pogoji? Oprosti, vsak nosi na ramenih svojo glavo in vsak naj jo uporablja, kot želi.

Ljubezen se razvija na pogojih? Tega pa res ne razumem. Ljubezen, se mi zdi, pa res ni zavestna odločitev.

TnT pravi ...

Ja res je najbolj pogosta zahteva ne varaj.
Morda je res sebična,je pa ponavadi vzajemna in zato ne ovira ljubezni.

Kot si rekla,vsak drugače dojema te pojme.Princip o katerem pišeš pa RES ne velja za vse.Mene osebno privlači nekaj kar NI tako kot si jst predstavljam.Sam da je še v meji lucidnosti,ne norosti;)

Hvala bogu,da naj vsak uporablja glavo kot želi!Ne vidim konflikta...

Ljubezen ni zavestna odločitev,zavestna pa so lahko pravila,na katerih zaradi upoštevanja njih,lahko pride do bolj vzajemnega spoštovanja in posledično nadgradnje ljubezni.

Mislim,da je ljubezni neizmerno veliko vrst,morda sva midva vsak na eni od teh strani..;)

In ta misel mi je všeč...vedno kej novega ane?;))
Lp

PsY pravi ...

TNT, alternativka je želela slišati razlago mojega mnenja. In to je dobila.

Vsekakor se strinjam, da ljubezen pojmuje vsak drugače in da pri tem nikakor ne gre posploševati. Poudarjam, da nikjer nisem zapisala, da moje mnenje velja za vse. Ravno nasprotno, že cel čas izpostavljam, da tako mislim sama.

Več vrst ljubezni. Mogoče. Mogoče pa je vse skupaj samo mit. Nekaj, česar se oklepamo vsak iz svojega razloga.

Mi je pa ljubša interpretacija, da ljudje pač govorimo različne jezike ljubezni.

Anonimni pravi ...

Vse ljubezni so večinoma sebične. Starševska ni izjema.
Tnt, kakaš frnikule...